עוד שנה הגיעה והדגמים החדשים של מאזדה 3 הגיעו, מאזדה 3 היא הדגם הנפוץ ביותר בישראל כבר לאורך זמן רב וזאת לאור חיבתו הגדולה של הישראלי לקבל הכל ובזול. נראה שזהו הדבר שמאזדה יודעת לתת, ובמיוחד בארץ שבה שולטים ביד רמה רכבי משפחה שיאפשרו לך להגיע לכל קצוות הארץ בנוחות רבה וגם להשתחל על חניה לא חניה במרכז הארץ.
נעבור בקצרה כמה מן הפרמטרים הרלוונטים יותר של הרכב, ידע אשר יעניינו את האדם הממוצע בקניית רכב חדש: איך המרגש בדגמים הקודמים של המאזדה 3 היה כיול המתלים נוקשה יותר משאר הדגמים של מאזדה 5, למרות שבדגם החדש יש התקדמות רבה ברכות המתלים עדיין נראה כי מאזדה נוטה על הצד היותר ספורטיבי, ונותנת עדיפות לשליטה על חשבון נוחות, כך שבכבישים מהירים הנסיעה תהיה חלקה אך בתוך העיר הכביש יהיה מורגש, במיוחד בערינו השופעות במכסי ביובים וחורים בכבישים.
המנוע זהו החלק לחובבי הרכב, המנוע בדגמים הישנים יותר מנוע של 1.6 ליטרים נתן זינוק טוב ברמזורים, אך בכבישים המהירים כשהמהירויות גבוהות יכלנו לשמוע גניחות מועקה, מהר למדי. כעת בדגם החדש קיבלנו מנוע של 2 ליטרים אשר מספק עוד מומנטום רב ליכולתיה. בנוסף כאן נוסף הילוך חמישי וחלוקת הכוח שונתה, כלומר האוטו כבר לא מאיץ בחוזקה ומנצל את כוחו בפתיחה אלה שומר על המומנט לקצה גבולו של שעון המהירות. עוד נוכל לומר אם אנו כבר באזור הגיר הוא ששופר תהליך העברת ההילוכים, הההילוכים עוברים חלק יותר והנסיעה נעימה יותר. אפיון נוסף לגבי גיר הרכב הוא המשיכה הארוכה של סיבובי המנוע לקצה הגבול עד להעברת ההילוך.
במאזדה מפיצים את השמועה כי הגרסה הבאה תהיה גדולה יותר, מאזדה החדשה היא לא רק שינויים קוסמטיים לדגמים הקודמים, מאזדה החדש תתבסס על הפלטפורמה C2 שבה משתמשים גם פורד ווולבו וכמובן מאזדה 5. פלטפורמה שהוכיחה את עצמה בדגמים החמים ביותר שנמכרו אי פעם, כדוגמת פורד פוקוס. חלקו הפנימי של הרכב שזכה לתשבוחות ברכביה הקודמים נשאר כשהיה, אין למאזדה סיבה רבה להשקיע בעיצוב שונה לאחר ההצלחה של הדורות הקודמים ונראה שזה מה שמאזדה עשו.
לסיום, המאזדה 3 החדשה שומרת על יתרונותיה ומתקדמת עוד, נראה שבמאזדה מישהו עושה את העבודה ולומד את השוק וצרכיו בעיקר שוק הליסינג מימוני, כנראה שגם השנה נמשיך לראות את ה-3 מובילה ברשימות רבי המכר מעבר לדגמי הסדאן המתחרים, בשוק הפרטי ובשווקים שונים כאחד.
ליסינג מימוני